Buat Tatapan seseorang yang banyak membantu dalam hidupku.
Cabaran hidup yang sentiasa mencabar..... bukan senang nak membahagiakan orang yang kita sayang dan bukan susah untuk kita melaksanakannya. HIDUP mesti diteruskan walaupun kita tahu masanya hampir tiba.
Abang...., terima kasih di atas bimbinganmu... tapi mampukah aku membahagiakan serta mengembirakan dirimu buat kali terakhir.
Terima kasih bang. Akan ku kenang jasa-jasa serta nasihat darimu.

05 March, 2008

The Poem of My Heart

Aku nukilkan sebuah puisi hati
atas kajang penuh makna ini
membawa terbang ke alam fantasi
membuka persoalan mendamba hakikat maknawi
pada kudusnya kehidupan
pada tulusnya perkasihan

Aku rautkan mata pena
aku tajamkan minda sastera jiwa
aku halusi firasat insan sejati
yang terkandung dalam roh sukmaku ini

Lalu...
tertancap wacana berkias
sarat rahsia kedap tersimpan
terawang-awangan, terbias-bias
kerana diri ini, diri Ar-Rahman
punya jawapan keampuhan
punya ketentuan keazalian
punya luahan untuk dilawas mapan

Pada Tuhan...siapalah aku yang hina
Pada dian...siapalah aku ini
Pada Al-Khalik...ku serahkan segalanya
Pada kekasih...ku butuhkan cintamu!

Dalam kembara kehidupan
dugaan,cabaran,kepahitan adalah asam garamnya
nikmat,kasih-sayang,kedamaian adalah roh kekuatan jiwa
Ku perhalusi langkah-langkah ini kembali
terpesongkah aku atau terujikah aku
Lalu ku bisikkan pada nurani...
"Menangislah...selagi sukma jiwamu
masih sarat bersalut duka derita!"

No comments: