Buat Tatapan seseorang yang banyak membantu dalam hidupku.
Cabaran hidup yang sentiasa mencabar..... bukan senang nak membahagiakan orang yang kita sayang dan bukan susah untuk kita melaksanakannya. HIDUP mesti diteruskan walaupun kita tahu masanya hampir tiba.
Abang...., terima kasih di atas bimbinganmu... tapi mampukah aku membahagiakan serta mengembirakan dirimu buat kali terakhir.
Terima kasih bang. Akan ku kenang jasa-jasa serta nasihat darimu.

27 July, 2008

Angin Malam


Bintang berkerdipan menyinari ruang hatiku
angin malam bertiup menghampiri tubuhku yang kaku di jendela
duhai mata lihatlah kejadian alam yang cukup sempurna ini
cengekerik mengiringi irama sang bayu
duhai hati tenangkanlah
usah gusar akan ketentuan illahi
beginikah akhirnya percaturan diri ini
wahai kekuatan diri engkau kuatkanlah semangat ini
wahai ketabahan diri engkau tabahkanlah jiwa ini
aku hanya burung kecil yang tersesat ditengah awan
entah arah mana yang harus kuambil
aku hanya terbang ditengah udara yang menyengat
hanya bisa diam ditengah awan
aku ingin pergi….
tapi kemana???
haruskah aku tetap disini dan tetap begini???
tidak aku harus membawa diri ini
mencari sinar kebahagiaan
mencari sinar keceriaan
mencari sinar kegembiraan
Ya, hanya kemaafan yang aku harus berikan pada mereka
mereka yang mengajar aku erti berdikari
mereka yang mengajar aku erti kasih sayang
mereka yang mengajar aku erti kesempurnaan
mereka yang mengajar aku erti ketabahan
mereka yang mengajar aku erti kekuatan
mereka jualah yang memberi semangat untuk ku bangkit
mereka jualah yang membisikkan padaku kekuatan
mereka jualah yang membuka pintu hatiku
dan mereka jualah yang menemaniku selama ini.
Terima kasih papa
Terima kasih kakak
terima kasih abang
terima kasih sayangku..
terima kasih temanku
terima kasih sahabatku
tanpa dirimu ku tidak bangkit lagi
tanpa dirimu ku tiada disini
tanpa dirimu ku tidak sekuat ini.

No comments: